Det rullar på

Halloj! Nu är det väl dags för en uppdatering?
 
Det rullar på här hos oss, det händer en del men allt är lite luddigt i babybubblan=)
Det största och roligaste som hänt är att Simon har fått jobb! Han har fått jobb på Effekt där han har gjort sin praktik nu under våren=) Så himla roligt för honom och skönt för hela familjen...
 
Maj växer så det knakar, hon utvecklas varje dag känns det som♥
I lördags var hon på sitt första kalas hos sin farmor!
 
Kalasfin!
 
Förra veckan roade vi oss med att hälsa på Jennie i sitt nya hus, tillsammans med Jossan, Ellen och Amanda.. Det var supermysigt=)
I torsdags var vi på stan en sväng med Sofie och Lion, sen åkte vi hem till dem och åt lunch.
I fredags var vi på öppna förskolan och träffade några från mammagruppen=)
Sen åkte jag till terrängbanan och hjälpte till inför Sugar Cup, skulle varit där tidigare visade det sig, de var nästan klara när jag kom dit...
 
Jag skulle hjälpt till igår med på uppridningsdagen men Maj har varit så himla mammig det senaste så jag ville inte lämna Simon i fyra timmar med ett skrikit barn, det hade ingen blivit glad av.. Men nu känns det som att det har börjat vända igen, igår när jag var ute och red så hade det gått bra! Tack och lov!
 
På torsdag ska jag och Schackis hoppträna för första gången sen i vintras! Jag var iväg och hoppade han lite för nån vecka sen, det kändes lite ringrostigt men bra, han var på hugget och ville hoppa allt han såg=)
 
 
 
Idag är vi strandade hemma jag och Maj. Bilen är på verkstad och får förhoppningsvis sin ac fixad.. Den har varit dålig i typ tre år nu men iår känns det som att vi får göra något åt det när Maj ska åka i bilen, då vill man inte hålla på med att hissa ner rutorna...
 
Nåt som jag har börjat med nu när jag är mammaledig är att läsa böcker! Jag har gjort det i perioder förut men inte på många år, men nu har jag (snart) avverkat 3 böcker, Varför gråter inte Emma?, Gubbe och Katt och nu har jag bara ett fåtal sidor kvar i Livet efter dig.. Beställde uppföljaren Arvet efter dig nyss, hoppas den kommer imorgon!
 
Fantastisk bok♥
 
Hoppas denna är lika bra!
 
 På tal om liv och arv så har jag och Simon blivit så vuxna att vi skrivit testamente=) Det kan ju tyckas tråkigt och deprimerande men det känns tryggt och man kan faktiskt aldrig veta vad som händer.... Tusen tack för hjälpen Linnéa!
 
På lördag ska vi ha skräckfilmsafton här hos oss=) Majs första och antagligen sista på många år..
 
Nu tänkte jag runda av med lite bilder och en låt som vanligt!
 
 
 
 
"Draw me like one of your french girls"
 
 
 
 
 
 
 
Fin present från grannen♥
 
Jag har tvättan alla mina schabrak...
 
Och fixat med förvaring
 
 
 
 
 
Låttips då, det får bli Raging med Kygo och Kodaline:
 
 
Ta hand om er♥

Kommentera här: