Månadens inlägg

Dags för månadens inlägg=) Fortsätter det i denna takten så kommer nästa inlägg antagligen handla om förlossning och barn=)
 
Här rullar det på som vanligt, men i lite lugnare tempo.. Förra veckan började jag gå ner i tid på jobbet och nu har jag bara 6 arbetsdagar kvar sen blir det till att vara hemma och vänta och förbereda mig=)
Det är bara tre veckor kvar till beräknat och två veckor tidigare räknas som normalt så det kan verkligen hända närsom nu..
 
Jag mår bra fortfarande, har inga större krämpor och känner mig lite piggare..
Vi har gått på alla delar i föräldragruppen, väldigt nyttigt tyckte vi båda två. Även om mycket är självklart så är det mycket som inte är det, nu har vi lite mer på fötterna och jag är mindre nervös för förlossningen än jag var tidigare..
Vi har även varit på förlossningen och på BB och fått en visning..
 
På tal om förlossningen så var vi där igår natt också...
Jag hade knappt känt några fosterrörelser alls under dagen och barnmorskan har varit väldigt tydlig med att om man upplever förändringar och framförallt minskningar av fosterrörelser så ska man alltid höra av sig..
Jag provade att äta ordentligt och dricka något sött men kände ändå ingenting.
När vi hade gått och lagt oss så låg vi båda två och kände på magen, kände någon svag rörelse men absolut inte som det brukar vara...
Gick upp och åt lite igen och la mig i sängen igen, fortfarande ingenting..
Då gick jag upp och ringde och förklarade hur det hade varit under dagen och då ville hon att vi skulle komma in.
 
Så det var bara att slänga på sig kläderna och åka, stackars Frans som hade bäddat ner sig hos mig fattade ingenting, han blev väldigt förvirrad när vi helt plötsligt började springa omkring och åkte mitt i natten..
 
När vi kom in så gjorde de ett CTG på magen, då kollar man barnets hjärtrytm, puls, min puls och rörelser i magen. Det tog ca 30 minuter och allt var som det skulle.. Sen kände hon på magen hur barnet låg. Men eftersom jag fortfarande inte kände något så ville de göra ett ultraljud också..
Men då låg barnet lite konstigt, eller svårt kanske är ett rättare ord.. Den låg med ryggen mot min ryggrad och armar och ben framför sig så det gick inte att mäta den ordentligt.
 
De ville mäta den för att se så att den inte var underviktig och att det var därför jag inte kände av den, så jag fick komma tillbaka igår på förmiddagen och göra nytt CTG och ultraljud, då hade den vridit sig lite och var lättare och mäta och den är helt normalstor, tom lite större ( såklart, kommer antagligen vara en bamsing när det är dags att komma ut)..
 
Jätteskönt att veta att allt är som det ska och fantastisk personal som varit stöttande och som tagit mig på allvar, man blir ju sjukt nojig..
 
Eftersom det inte blev många timmars sömn natten till igår så sov jag väldigt mycket under dagen igår.. Värre var det för Simon som fick tre timmars sömn och så började han på sin praktik igår så det var bara att vackert ta sig upp och åka dit=)
Men det är kanske lika bra att vänja sig=)
 
I söndags var vi på dop, första gången jag varit på dop (förutom mitt egna), sen bjöd Sven Aaron Svante på smörgåstårta och vanlig tårta hemma hos sig=)
 
På lördag ska vi på Halv 8 hos Linnéa.. Jag har bara skrivit Linnéa i min kalender, tror det var oklart om Joel fick vara med efter förra gången=)
På söndag är det ju Alla Hjärtans, vi pratade om att gå ut och äta men nu har vi nog bestämt att vi ska vara hemma och köpa hem en massa godsaker och titta på film hela dagen=)
 
Nu ska jag se om jag kan hitta lite matinspiration så jag kan åka och handla, det är typ det jag måste göra idag förutom stallet och det är redan klart.. Starta diskmaskinen behöver jag också göra iof, och köra en maskin tvätt men det kan jag egentligen göra imorgon=)
 
Som vanligt, här kommer en bildkavalkad sen sist:
 
Reino är sugen på hamburgare=)
 
Frans har tagit på sig ansvaret att ligga in Hallons säng
 
Vi fick några dagar med snö iallafall och det var magiskt vackert:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Som ni ser så är det inte ofta han ligger som en normal katt=)
 
 
Frans har helt oförskämt hoppat upp och lagt sig på Reinos plats, och Reino är inte bra på att dölja vad han tycker om det...
 
 
Och så en låt på det=) En som spelas flitigt på radion just nu är I Took a Pill in Ibiza med Mike Posner, men den finns i en aukustisk version också som är såå bra:
 
 
 
Var rädda om er och ha en fin Alla Hjärtans Dag♥

Kommentera här: