Uppdatering innan powernap

Ledig fredag och jag har både tid och inspiration att blogga lite=)
 
Idag har det varit full fart.. I förmiddags åkte jag och Schackis till Hermanstorp och hoppade lite=) Värmde upp med en bom som jag skrittade, travade och galopperade över i bägge varven, på långsidorna flyttade jag honom för skänkeln och så gjorde vi övergångar. Han kändes jättefin=) Jag är förvånad över hur mjuk, lydig och ridbar han faktiskt är trots att jag mest bara rider ut nuför tiden, försöker iof att jobba han lite ändå men det blir ju inte samma intensivitet som om man rider på ridbanan... Sen började vi hoppa lite, hade satt upp en stuts precis som sist men jag höjde mittenhindret efter hand så han fick ta i lite mer och han hoppade hur fint som helst, glad som en lax=)
 
 
 
 
 
Snart tänker jag att vi ska börja vara med på hoppträningarna igen=)
 
När jag kom hem igen så gjorde jag iordning i stallet, gick in och duschade och sen åkte jag till stan.. Skulle köpa skor men hade glömt hur urtrista skoaffärerna är i Varberg så det blev inget med det... Köpte två par byxor istället=)
Sen åkte jag och handlade.... Nu är jag hemma, har plockat ur diskmaskinen och hängt tvätt. Nu sitter jag här och bloggar=) Hinner nog med en powernap innan Simon kommer hem också...
 
Igår var jag också ledig... Började dagen mitt i natten kändes det som, 05:20 gick jag upp, fodrade och släppte ut hästarna och 05:45 hämtade Agata mig. Jag åkte med henne ner till Ängelholm där hon lämnade sin älskade häst, för sista gången... Nu galopperar hon på de gröna ängarna och slipper ha ont mer♥
 
Jag var hemma igen strax efter 10:00 så då gick jag och la mig igen, sov väl sisådär i 3 timmar... När jag vaknade så åt jag lunch och sen gick jag ut och red och fixade i stallet. Sen skjutsade mamma mig till Långås där jag hämtade ut bilen som numera är tyyyyyst! Den hade ett trasigt hjullager och har låtit som ett flygplan de senaste månaderna så nu är den en fröjd att köra=) Det var en sedvanligt service också och så bytte de bromsok bak...
 
I söndags var vi på Strandbaden i Falkenberg och åt brunch med pappa och Jeanette, en födelsedagspresent från oss syskon till pappa.. Fantastiskt ställe med jättegod mat=)
 
Utsikten♥
 
Jag och Simon har firat 5 år som förlovade=) Vi åt middag på Kusthotellet, jättegod mat! Nästa gång får vi nog boka rum och spa också=)
 
Jag åt rökta räkor, mums!
 
Annars rullar det väl på som vanligt, jag ska jobba i helgen.. Nästa vecka väntar både dalar och toppar (förhoppningsvis)..
 
Här kommer lite bilder:
 
 
 
Schackis inspekterar sin nybäddade box=) Jag har bytt strö från kutterspån till vanlig pellets (sån man eldar med) och är så jäkla nöjd med det valet=) Jag kan skriva ett mer detaljerat inlägg om det om någon är intresserad=)
 
 
 
 
 
 
 
 
Avslutar med en låt: Hittade en fantastisk version av en av mina bästa låtar, Song for Zula som normalt görs av Phosphorescent men här är det First Aid Kit som gör den:
 
 
 
Var rädda om er♥

Kommentera här: