Hoppträning=)

Igår var det äntligen dags! Vår första hoppträning efter skadan=) Som jag har längtat efter detta=)
 
Jag fick en 8 veckorsplan av veterinären för att sätt igång honom och börja hoppa litegrann, den har jag dragit ut på ganska rejält av olika anledningar.
Men främst för att jag ändå inte skulle hinna med några fler tävlingar iår och har därför inget att stressa till och även första halvan an nästa år kommer att vara tävlingsfri eftersom det kommer annat i vägen=)
 
Men jag ville så himla gärna komma igång med hoppträningen igen, dels för att det är så förbannat roligt men också för att hålla motivationen uppe övriga kalla och mörka dagar..
 
Så igår var det premiär och jag är jättenöjd med hur det gick=)
Vi har ju hoppat lite på egen hand för att komma igång, då mest gymnastikhoppning på låga höjder så lite ringrostiga var vi, men väldigt glada båda två=)
 
Vi började med att hoppa fram på en stor volt, där det stog en studs med tre hinder, detta gjorde vi i bägge varven.
 
Sen hoppade vi ett räcke i höger varv, landade i vänster och hoppade sen en oxer, landade i höger och hoppade räcket igen. Detta var tänkt att fungera ungefär som på en framhoppning på tävling, för att hitta en bra galopp och en jämn rytm.
 
Sen hoppade vi på en serpentinbåge, började i höger varv, hoppade ett räcke, vände åt vänster, hoppade en oxer, vände höger och hoppade ett räcke.
 
Sen hoppade vi en linje som jag har glömt av hur den var...?
 
Och sista övningen som jag och Schackis var med på så började vi i höger varv, hoppade ett räcke, vände vänster och vände upp på ett räcke som stog snett, sen var det en böjd linje och 4 galoppsprång till en oxer, sen en böjd linje med 7 galoppsprång till ett räcke.
 
Han gjorde allt så bra så jag nöjde mig där=)
Han var lycklig och kändes väldigt fräsch så jag var glad när jag åkte hem!
 
Igår hade jag en produktiv dag, mest för att kunna ta det riktigt lugnt idag..
 
Jag började dagen med att klippa av Schackis stora delar av sin vinterpäls, han blir som en riktig nallebjörn=) Sött men inte särskilt praktiskt...
Jag klippte inte hela eftersom han kommer gå lite på halvfart i vinter, då ser jag hellre att han kan hålla sig varm, men samtidigt slippa svettas alltför mycket när jag rider.
 
Före:
 
 
Efter:
 
 
 
Efter päls- och manvård=) Han har många olika färger på sin päls...
 
Älskar min klippmaskin=)
 
 
Sen putsade jag sadel, träns, sadelgjord och ridstövlar... Och sen fixade jag med allt annat i stallet.
 
Efter det gick jag in och duschade och gjorde mig iordning för att åka till stan. Jag var inne en snabb sväng på HM och köpte ett par byxor och en t-shirt, sen köpte jag en stor Chailatte och en chokladboll på Espressohuose och sen åkte jag till gamla EMTEdäck, heter kanske Bildepån nu? Dom var gulliga och bytte mina däck, lagade ett däck och gjorde en hjulinställning trots att jag inte hade bokat någon tid (tydligen ett tag sen jag var där, förr var det alltid drive-in men det var ju andra ägare då)...
 
Sen åkte jag hem till Sofie och fikade och hämtade lite grejer och sen åkte jag och handlade och till sist kunde jag åka hem igen=) Hann ligga på soffan i ca 30 minuter innan det var dags att gå ut och göra iordning Schackis för träning=)
 
Så idag har jag inte så mycket på min agenda, jag ska rida och fixa i stallet.
Jag ska äta lunch hos mamma klockan 13 och ikväll ska Skräckfilmsklubben och Simon gå på bio=) Vi ska se Crimson Peak=)
 
I helgen blir det jobb, lönehelg i oktober brukar innebära crazy days i Ullared=)
På tal om crazy days, idag öppnas den nya lagershopen i Borås! Borås är ju NetOnNets huvudstad, där öppnades första butiken och det är också där som lager och huvudkontor ligger. Efter många år har de vuxit ur sina lokaler och har nu flyttat till Viared och idag öppnas alltså den nya Boårsbutiken, har ni vägarna förbi så spring in, massa kanonerbjudanden på öppningsdagarna=)
 
Nu tänkte jag gå ut och ta tag i stallsysslorna men först lite bilder och en låt:
 
Flytande katt
 
 
 
 
 
 
Trädgårdsmästaren Simon=)
 
 
 
 
 
Min Wall of Love på jobbet♥
 
Världens bästaste hästmormor lämnade morötter=)
 
 
 
Schackis lyckades med konststycket att svettas så han löddrade på en skrittrunda.. Nerverna på utsidan, check!
 
Älskar hösten♥
 
Låten jag vill avsluta med idag tillägnas alla berörda i Trollhättan, på sätt och vis är vi alla berörda av denna ondska som finns bland oss♥
Var rädda om varandra, älska varandra, man vet nämligen aldrig när det är försent♥
 
Show me the meaning of being lonely med Backstreet Boys
 

Kommentarer:

1 Ullrika:

Va grymma ni är Schackis å du. Jag är grymt impad!

Å så: Wii jag är på din wall of love!

Svar: Tack vad du är gullig=) Vi har sänkt ribban ordentligt men det var nog också väldigt nyttigt för oss bägge två=)
Kram <3
Julia

Kommentera här: