Tusen tankar

Nu har det gått några dagar och jag har hunnit fundera mycket, tusen tankar har farit i huvudet..
 
Nu har väl hoppet återkommit iallafall och jag vågar tro att han faktiskt ska bli bra igen.. Jag har insett att även om han blir bra så kommer han att få ta det lugnt länge, han ska få lång tid på sig att återhämta sig, jag ska köpa tillskott (utöver nypon) och han ska få sulor som fungerar som stötdämpare.
Men även om han blir bra så kommer jag alltid få vara beredd på att han kan få ont igen så frågan är om jag ska vara nöjd med att han inte har ont längre och pensionera honom som skogsmulle eller om jag vågar fortsätta att träna och tävla?
Jag vill inte komma dit att han har kronisk smärta.
 
Jag funderar på att köpa en unghäst i höst/vinter.. Tanken var att jag skulle köpa en om ca 1-2 år och jag har börjat spara till den men har ju inte direkt hunnit spara ihop så mycket än=/
 
Som sagt, mycket tankar!
 
Idag fick han iallafall komma ut i hagen=) Det är så jäkla jobbigt att ha dom inne, det hörs ända in när han står och slår i boxdörren och även om jag vet att det är det han gör så blir jag ändå orolig att han har lagt sig ner och fastnat eller nåt... Gilectra är mycket bättre på boxvila, hon har varit supernöjd med att stå inne och äta hela dagarna=)
Ska bli skönt att slippa mocka 3 ggr om dagen!
Jag gick en promenad med Schackis innan han fick gå ut och han var suuuperpigg=)
När jag släppte ut han ställde jag honom vid höt i hopp om att han skulle stå kvar där men han var tvungen att rulla sig, sen stegrade han sig lite och sprang lite men sen har dom nog varit lugna hela dagen=)
 
Det var allt för idag=) Jag vill återigen tacka för alla varma ord, alla tips och tankar som ni har delat med er av♥
 
Ibland när jag är lite nere så brukar Simon sätta på en av mina bästa filmer, The Lorax, då kan jag inte vara ledsen längre=)
Tyvärr hittar jag inte min favoritscen på Youtube men här kommer ett smakprov iallafall:
 
 

Kommentarer:

1 Ullrika:

Så länge han inte har ont känns det som att det går framåt? Du resonerar klokt tycker jag, är sååå glad att jag slipper såna problem som du har <3 är ju själv ute i min boxvila såtillvida att jag är ute o traskar. Vi kanske kommer ut på banan samtidigt, din gula fina Schackis och jag? :)

Kommentera här: