Första terrängträningen

Ja, i söndags var då äntligen dags! Har längtat sen i januari när jag bestämde mig för att vara med på fälttävlanskursen=)
Första terrängträningen!
 
Det var osäkert in i det sista om det skulle bli nåt eftersom det lovades rikliga mängder regn, men på förmiddagen fick vi besked om att vi kör ändå, det skulle hålla upp några timmar på eftermiddagen=) Och det gjorde det, det började regna lite på slutet men vi klarade oss bra ändå och även om det var blött på banan så halkade inte vi en enda gång.
Hade gräsbrodd i, en i varje sko, på utsidan.
 
Detta med broddning är en hel jäkla vetenskap men Anna sa på teorin att hon alltid bara har en brodd i, det förhindrar vridskador. Så jag testade och som sagt, även om det var halt så halkade vi inte=)
 
Det var en väldigt basic träning, vi fick hoppa stockar av olika slag, hoppa över världens minsta grav, hoppa rulle, bank och vattengrav=)
Han var lite försiktig och tyckte framförallt att banken var konstig och läskig.. Men även om han stannade ett par gånger så gick han alltid över andra gången=)
Han verkade tycka att det var roligt och förhoppningsvis så har detta sjunkt in till nästa gång som är om två veckor=)
 
Vattnet var det som han var modigast på och det beror säkert på att han gick igenom det förra veckan, så förhoppningsvis är det samma utveckling på resten=)
 
Här kommer lite bilder:
 
 
Full fart i vattnet
 
 
 
Upphopp ur vatten
 
 
Här kan man se att han står emot lite=)
 
Och så hoppar vi rulle
Schackis smälte intryck och jag förfaras när de två mer rutinerade ryttarna hoppade bord och spets... =/
 
 
Hur som haver så var det skitkul men svårare än jag tänkt mig. Ju mer jag rider och ju mer jag lär mig om fälttävlan så blir jag mer och mer imponerad av dom som rider, både på låg nivå och på högre. Att kunna rida hästen i dressyr där det handlar mycket om att samla hästen, att hoppa där du behöver rida i en friare galopp men du ska samtidigt kunna få ihop hästen så den blir explosiv innan hindret och i terrängen där du ska rida i ett helt annat tempo (som går sjukt snabbt för oss som inte är vana) och ändå kunna korta galoppen innan hinderna, utan att sätta dig ner. Mycket att lära sig för ett blåbär som mig men jag hoppas att det kommer för det är verkligen skitkul=)
 
 
I lördags färdigställde vi bokhyllan, inredde med dom typ 8 böcker som vi äger och satte upp en spegel, såhär blev resultatet:
 
 
 
 
 
 
 
Kanske världens minsta bibliotek men så har vi kanske världens minsta boksamling också=)
Nu fattas bara ett litet "cigarrbord" och evenuellt en whiskeyvagn=)
 
Idag hittade jag årets första fästing på Reino så nu har jag beställt Frontline, kommer troligtvis redan imorgon=) apotea.se har fri frakt och dessutom supersnabb leveranstid!
 
Vi har massor av småfåglar vid vårat fågelbord nu och Reinhold tror att han ska kunna fånga en så här ligger han och väntar:
 
Det är den grå klumpen i den gula busken=)
 
Världens gossigaste Frans kom in för en stund sen och han ville verkligen vara nära en stund:
 
 
Liite jobbigt att skriva, men nu har han gått..
 
Mamma tog en sån härlig bild på han i söndags:
 
Camouflerad i sitt utehus♥
 
I eftermiddag ska jag och Schackis rida dressyrlektion, första på tre veckor, kan gå hur som helst... Plus att jag var så sjukt trött igår efter jobbet att jag inte orkade ta mig ut och rida.. Jaja, det går som det går.
 
Ha en fortsatt bra vecka♥

Kommentarer:

1 Ullrika:

Ni är otroligt modiga tycker jag! Och det ser underbart och fartfyllt ut, fastän det är gråare än havregrynsgröt :) heja er!

Om ni vill fylla bokhyllan så har jag en bunt utläsa (roliga) pocketböcker du kan få ärva?

Kommentera här: