Time flies

När man har mycket att stå i så rullar dagarna iväg väldigt fort, vilket den senaste tiden inte har gjort något alls..
 
Imorgon jobbar jag min sista dag innan jag tar en veckas semester=) Och om en vecka ska jag och storpälsen på återbesök..
I söndags började jag rida honom igen, vi skrittar 30-40 minuter och han är jättepigg och glad att få komma ut. Han känns väldigt fräsch men det betyder ju inte att han inte visar hälta vid böjprov så jag vågar inte hoppas för mycket..
 
 
På lördag ska vi ha Halv 8 hos oss och vi har inte bestämt menyn än... Huvudrätten har vi typ bestämt, efterrätten har jag ingen idé men det löser sig, förrätten har jag absolut ingen aning om vad vi ska göra, blir till att klura ut det imorgon helst=)
Ska bli sjukt kul iallafall, brukar vara trött i skrattmusklerna efter en kväll med vårat halv åtta-gäng=)
 
Nästa helg är det ju Midsommar, då ska vi också vara här och helgen efter det har vi Challenge med jobbet och då ska vi också vara här, mycket att stå i=) Helgen efter det ska vi på inflyttningsfest hos Palm, då ska det bli skönt att komma bort!
 
Planen med denna semesterveckan var att jag och Simon skulle ha den ihop innan han började sommarjobba men nu blev det så att han börjar på måndag så jag får roa mig själv... Har massor att göra här hemma så det löser sig, ska försöka hitta på nåt roligt också=) Några förslag?
 
Vi har målat klart taket i köket och på toaletten, det blev bättre än innan iallafall:
 
Före
 
Efter
 
 
 
Nästa projekt blir hallen mellan köket och tv-rummet.. Där ska vi måla taket, väggarna, listerna och lägga nytt golv. Vi har många fula golv i huset men det är nog det fulaste av alla. Vi ska lägga likadant som vi har i tv-rummet och i uterummet=) Bl a det ska jag göra på min semester... Där är ganska mörkt så jag hoppas att det ska bli bättre med ljust tak och ljusare väggar. Sen kan jag inreda lite mer där, känns så tråkigt när det är så fult...
 
Ikväll har pappa och Jeanette varit här och hälsat på, det blev glassfika såklart=)
I söndags var det Sugar Cup på Tjolöholm, det var kallt (verkar vara ett genomgående tema såhär långt) men det var väldigt roligt=)
 
Här kommer några bilder som jag tagit sen sist:
 
Schackis nya kost.. Gurkmejan fick jag tyvärr sluta med, han matvägrade.
 
En av alla promenader. Efter kattungar så kan kalvar vara det sötaste jag vet, Schackis delar inte den uppfattningen. Han tycker inte om djur över lag. Ingen nämnd ingen glömd.
 
Reino gör sig kvällfin innan läggdags
 
Frans från sin bästa sida=)
 
När min väckarklocka börjar ringa så brukar Frans, som oftast sover i gungstolen eller i uterummet, komma upp i sängen och vara världens gossigaste katt, han kommer alltid och buffar med huvudet i ansiktet och sen ligger han och trampar på mig och snuttar på min tröja=)
 

När jag går upp så måste jag bära ner han för trappan annars kommer vi ingenstans för han ska gå och stryka sig mot benen hela vägen ner till köket där det vankas frukost=)
 
Avslutar med ett låttips! Vi har sett ikapp de två eller tre senaste säsongerna av Greys Anatomy och i ett av de sista avsnitten så spelades denna låten, Photograph med Ed Sheeran. Sen dess har jag lyssnat på den väldigt många gånger och får gåshud varje gång, jag älskar den♥
 
 
 
Var rädda om er♥

Kommentera här: