Återbesök #1

Ja idag var det dax för återbesök.. Jag räknade med att det skulle bli en ny behandling och jag hade tyvärr rätt.
 
Vi började med att jag fick gå med honom fram och tillbaka en gång, sen trava samma vända, sen longerade jag honom i bägge varven i ridhuset, sen gick vi ut i ösregnet och longerade honom på hårt underlag..
Sen böjde hon honom.
Vid böjprov så reagerade han nästan inte alls så det var ju bra men vid longering haltade han litegrann, inte alls som sist men det var såpass att jag kunde se det..
 
Hon tyckte att han hade svarat bra på behandlingen men ville ändå hjälpa honom den sista biten med att behandla han igen, men bara hovlederna denna gången..
 
Så nu blir det boxvila i tre dagar, sen skritt för hand, uppsutten skritt, skritt + 5 min trav och till sist skritt + 10 min trav och så återbesök om tre veckor igen. Då får vi ju ändå tro att han ska vara frisk igen=)
 
En grej som var bra var att sist jag var nere så hade han väldigt tunn ledvätska och ganska mycket sådan så hon rekommenderade mig att ge honom nypon eller liknande och det har jag ju gjort, både nypon och glukosamin och idag rann det inte ut någon ledvätska alls när hon stack honom! Och så tyckte hon att han såg fräsch ut trots sin ålder och viloperioden han haft=)
 
Bandagerade ben.. Anledningen till boxvilan är att dom har stuckit han i leden och i de såren får det absolut inte komma in någon smuts, därav de snygga moonbootsen och boxvilan.
 
Varje gång, alltså varje gång vi har varit ute och åkt och jag lastar av han hemma så ska han kissa=)
 
Lyckligt ovetande om att han ska vara inne i 3 dygn nu
 
Visst är det tråkigt detta men jag hade inte väntat mig något annat heller så det känns inte så jobbigt som sist. Blir han däremot inte bättre av denna behandlingen så har jag värre bekymmer så nu hoppas jag verkligen på att han blir frisk under dessa tre veckorna..
 
Igår fortsatte jag att måla i hallen men färgen tog slut så jag hann inte bli klar.. Fixade lite i trädgården med=) Eller ja, bakom huset.. Räfsar man inte löv på hösten så får man göra det på sommaren. Här blir så sjukt mycket löv på hösten så vi hade behövt en heltidsanställd som krattade och tog bort dom så istället struntar vi i det så får naturen sköta det=)
Men igår tog jag iallafall tag i högarna som legat mellan huset och jordkällaren:
 
Såhär tråkigt såg det ut innan
 
 
Såhär blev det efter
 
 
 
Det blev bättre=)
 
Imorgon är det Midsommar, då kommer Madde o Nisse och Mamma o Håkan hit=)
 
Glad Midsommar på er, ta det varligt och var rädda om er♥
 
 

Kommentera här: