Terrängträning och annat

Det efterfrågades inlägg på min blogg så jag ska knåpa ihop ett till er här=)
 
Vi kan börja med att jag och Schackis har genomfört två terrängträningar sen sist!
Första gången var han ju en mespropp, men det hade sjunkit in lite till omgång nr 2 och han hoppade det mesta utan komplikationer=) På den träningen var fotografen Jonsving och fotade och på typ varenda bild tittar jag neråt över hindret... Måste verkligen lägga av med det men det är lättare sagt än gjort..
Det var en rolig träning och det kändes som att Schackis tyckte det också=)
 
Här är lite bilder från den träningen:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Letar jag efter grodor i stocken?
 
 
I torsdags hoppade vi terräng igen! Då var han ännu modigare och hoppade stockar som om han aldrig gjort annat=) Men när vi skulle hoppa över huset så satte han ner hoven, det tänkte han minsann INTE hoppa! Han stannade säkert 3-4 gånger, sen fick vi draghjälp men han hoppade fortfarande inte. Då fick vi hoppa en stock så han skulle få tillbaka lite självförtrodende, sen testade vi igen men Anna och Pinnen som draghjälp, då hoppade han=) Sen hoppade han det en gång till, utan draghjälp..
Annars hoppade han allt utan protester och jag var jättenöjd när jag åkte hem=)
Det är så jävla roligt!
 
Jag har faktiskt anmält mig till en fälttävlan=) Den 23/5 har Hermanstorp tävling, det hade ju varit perfekt att debutera på den banan eftersom det är där vi tränar och han känner till den.. Ska kolla med Anna om hon tror att vi är redo för det=)
 
På söndag ska vi tävla i hoppning, också på Hermanstorp.. Och den 1 maj ska jag tävla i Falkenberg, också hoppning=)
 
Jag har jobbat i helgen, har varit galet trött och haft huvudvärk, ska snart lägga mig på soffan och kanske sova en stund innan världscupfinalen i hoppning drar igång klockan 21=)
Igår var vi hos Madde och Nisse och åt mumsig mat och en massa godis, i vanlig ordning..
 
Biblioteket är i stort sett helt klart nu, jag har fått tag på en jättefin tevagn som jag älskar:
 
 
 
I fredags hittade vi ett bord på loppis:
 
 
 
Jag letade igenom hela vinden efter spel och böcker att ha i bokhyllan och hittade lite andra gamla fina saker:
 
Ett minne från mormor♥
 
Systrarna Dahlin back in the days=)
 
Efter år av utvägringar så lossnade det till slut för mig och Jappis och då gick det undan=)
 
Jag har tröttnat på att hästarna står och trampar i sitt hö hela dagarna så vi satte upp en stolpe i hagen så jag kan hänga ut hönät och det har hittills fungerat finfint=)
Trots att det går i nästan 20kg hö i ett sånt hönät så får jag hänga ut 2, jag vill nämligen att dom ska ha fri tillgång på hö, ingen av dom är direkt lättfödda..
 
 
 
Vi satte även upp en tillfällig hage där vi i framtiden ska ha land, det har vuxit igen lite så jag tänkte att hästarna skulle få äta av lite och dom var väldigt tacksamma för det=)
 
 
Nu har jag gjort en liten uppdatering iallafall=)
Var rädda om er♥

Kommentarer:

1 Agata:

Bilderna från terrängbanan är så vansinnigt fina! <3
Och så mysigt ni har gjort hemma! Snart dags för det där inflyttningskalajset ;)

Svar: Proffsig fotograf =)
Julia

2 Ullrika:

Läste jag inflyttningskalajs? :D

Kommentera här: