Händelserik vecka!

Då var det dags för en uppdatering igen!
 
I början på veckan var det jobb som gällde, startade måndagen med att försova mig..... Vaknade 9:20 och skulle börja jobba 10:00, hade det inte varit för att hästarna skulle tas om hand först så hade jag hunnit men det fungerar inte så när man lever på gård med djur=)
 
När jag vaknade i tisdags så hade jag jätteont i halsen och under dagen kände jag mig mer och mer förkyld men eftersom jag hade massor av roliga planer för resten av veckan så vägrade jag att bli sjuk så jag gick till Apoteket och shoppade litegrann:
 

Förkylningen höll sig faktiskt i schack men när jag slarvade med Alvedonen i fredags så fick jag jätteont i huvudet med när jag fick i mig en tablett och sovit en stund så repade jag mig igen=)
 
Ridningen har blivit lite lidande i sjukdomens tecken, han fick vila ett par extra dagar för att prioritera att orka jobba och ha hyfsad ork när jag och Simon var i Göteborg fredag till lördag..
Jag har börjat trappa ner lite på ridningen, nu är planen att rida 2 dagar, vila 1 dag.. Anledningen är att dels har jag bara en tävling kvar sen blir det förmodligen ett långt uppehåll, troligen till nästa år, kanske ännu längre.. Dels blir han roligare att rida när han inte rids varje dag, mer energi och framåtbjudning, och så behöver jag ställa ner kraven på oss båda två för att få tillbaka glädjen i det..
 
Finaste hästnosen♥
 
Kämpar fortfarande för att få upp han i hull och nu har jag köpt ett nytt hönät där jag får i 9 kilo hö! Superbra, då kan jag ge han jättemycket hö inne utan att det ligger nertrampat i hela boxen på morgonen, igår fick han 8kg och nästan allt var uppätet imorse=)
 
 
I torsdags var jag först hos veterinären med katterna på morgonen, vi har oroat oss så mycket för deras hull, bägge två har varit tunna men har blivit bättre nu och Frans har ju betett sig konstigt, vilket också har blivit bättre igen... Det visade sig att de var normalviktiga (jätteviktiga skulle jag iof kalla dom) och veterinären tyckte att de såg väldigt fina ut så faran är över, känns väldigt skönt=)
 
Reinhold ville bara ut ur sin bur, Frans tittade mest på=) Sötnötter=)
 
När jag kom hem så red jag Schackis på fältet och när vi skrittade av fick vi sällskap av katterna:
 
Frans är välkamoflerad på stubbåkern=)
 
På eftermiddagen i torsdags åkte jag och mamma till Liseberg, vi åkte massa roliga saker, bl a Helix som jag aldrig åkt förut och den var fantastisk, asgrym=) Mamma var inte lika imponerad....
Men hon är modig min mamma, fyller 60 i år och åker det mesta på Liseberg, utom Uppsvinget och AtmosFear, vilket knappt jag heller gör=) Det var en supermysig eftermiddag och kväll♥
 
Efter först åkturen var det dags för vätskekontroll=)
 
Ser livrädd ut i Colorado
 
Helix -  Ny favorit♥
 

I fredags åkte jag och Simon upp till Göteborg där vi övernattade för att fira hans kommande 30-årsdag, han fyllde igår=)
Vi hann med Universeum, shoppa lite på stan, äta jättegott, se Guardians of the Galaxy på bio, positivt överraskad av den, slappa lite på hotellrummet mm.. Ett jättemysigt dygn och jag har faktiskt inte en enda bild från den vistelsen, passade väl helt enkelt på att njuta av sällskapet och aktiviteterna=)
På vägen hem igår stannade vi på Ikea och shoppade litegrann..
 
När vi kom hem så kom mamma hit med den finaste tårtan jag sett på länge:
 
Den var dessutom jättegod=)
 
På kvällen var Madde och Nisse här och vi åt mat, godis och tårta (inte konstigt att jag mådde illa när jag gick och la mig) och så spelades det givetvis en hel del kort med blandat resultat, eller ja, jag och Madde vann nästan jämt vilket resulterade i en ganska tryckt stämning bitvis eftersom "vi hade sån tur med korten"... Hrm...
 
Imorse gick jag ut och red Schackis, han var pigg och glad och det gick faktiskt väldigt bra att rida ut, inte så vansinningt spänd som han kan vara... Sen red jag Gillis litegrann, hon är så härlig, man sitter bara med ett jättestort leende för hon tycker det är såå roligt att komma ut och blir lite halvgalen, hade hon fått bestämma så hade det varit galopp hela vägen... Nån dag ska jag rida henne på stubbåkern tänkte jag, då lär mina armar få bekänna färg=) Hon är 23 år men pigg som en 7-åring=)
Sen fixade jag stallet och sen tog jag söndag! Nu sitter jag i soffan och tittar på Fälttävlanshoppningen...
 
Imorgon är det måndag igen och då ska min 30-åring återgå till skolbänken=) Väldigt glad för hans skull och stolt, det kommer bli jättebra=)
 
Nu får det väl vara nog med uppdatering?
 

Kommentera här: