Tävling i Halmstad och Frans

Ja, i fredags var jag i Halmstad och tävlade 1m och 1,10m=)
Jag gillar att tävla i Halmstad, det brukar gå bra för mig där=)
 
Jag kände mig ju som sagt ganska självsäker inför den tävlingen på gott och ont...
På förmiddagen när vi gjorde oss redo för att åka så var här redan jäkligt varmt ute och det höll i sig kan man säga...
 
Tävlingspäls redo för tävling!
 
Det var väldigt många starter, jag var där ganska tidigt för att slippa paniken som blir när jag är sen... Min ridhjälm hoppade fram i de två första klasserna på Sofias huvud eftersom hon glömt sin, så den var varm och go när det var min tur att rida=)
Hittade en plats i skuggan som jag kunde parkera bil och släp på för att Schackis inte skulle dö värmeslagsdöden i transporten innan jag ens hunnit rida..
 
I första klassen gick det jättebra fram tills de två sista hinderna där jag slutade rida så vi rev bägge två (det var väl jag och 95% av övriga starter som rev sista hindret).. Hade jag inte rivit dom hade vi vunnit för vi hade bäst tid trots att mamma tyckte att jag red såå låååångsaaaamt! =)
 
I nästa klass sa mamma till mig att rida på varje hinder som om det vore 1,50 högt, och det gjorde jag typ och då gick det mycket bättre, placerade oss som 3:a=)
Sjukt nöjd med den placeringen och med rundan=)
Jag är nöjd med första rundan också, om man ser till Schackis prestation, han var jätteduktig, det var helt och hållet mitt fel att han rev....
 
Prisutdelning! Jag älskar att få vara med på prisutdelningen=)
 
Finaste, duktigaste pälsen
 
Två ganska trötta men väldigt glada=)
 
Härligt med lite färg bland rosetterna=)
 
 
Och eftersom jag bestämt mig för att åka och hoppa 1,20 i Kungsbacka den 7:e om det gick bra här så blir det så! Skitnervös, men det är en unghästklass (lite snällare bana tänker jag) och så vet jag att höjden inte är problemet för han, utan för mig så jag försöker tänka positivt och tänka att det inte är så jävla högt, vi hoppar ju det på träningen med råge och då går det ju alltid bra...
Tänk positivt.
 
Idag red jag full med inspiration från Elins blogg som jag länkade till igår, hittade en lämplig åker att rida på och det gick jättebra=) Han var så himla duktig men det var svettigt, han var som en nytvålad tvättsvamp efteråt, men det var nyttigt=)
Imorgon tar vi det lite lugnt, skrittar nog ut med Gilectra på släp, gjorde det i söndags med och det gick jättebra=)
På torsdag ska vi backträna igen!
 
Boxdörr nr 2 har kommit upp idag=)
 
 
Boxdörr nr 3 måste förminskas något för den är ca 1cm för bred=/ Och nr 2 ska också skönhetsopereras, den är något sne i den nedre vänstra delen...
 
Madde och Nils har varit här idag och ätit mat med oss, vi lyckades göra en väldigt god lax faktiskt=)
På lördag ska vi, om vädret tillåter, köra GoKart! Det var så längesen sist och det är ju så jävla kul=)
 
Frans växer så det knakar! Vi har börja ge han lite annan mat som omväxling till vällingen och han börjar få kläm på hur man äter, det är nämligen inte så lätt när man är van att suga i sig sin mat=)
Men kokt torsk är en favorit, morotspuré är han inte lika impad av, men det går ner det med=)
Han har flyttat ur sin låda och bor nu i tv-rummet och uterummet (som är ett innerum) när han är ensam...
 
 
 
 
Mums med torsk
 
 
 
Go Natt!
 
 
 
 
 

Kommentera här: