När man har facit i hand

Schackis känns så himla bra i ridningen nu, på många sätt.
Men en sak som jag tänkt mycket på är att han efter skadan och vilan i somras har mycket mer framåtbjudning, jag behöver inte längre kämpa mig svettig för att han ska gå framåt i varken skritt, trav eller galopp, nu lyssnar han direkt och kan snarare kännas "het" emellanåt...
 
Roligt! tänkte jag, han är på hugget och i fin form, vilket han ju säkert är men en sak som jag kommit på är att hans kotledsinflammation som vi upptäckte i samband med omkullridningen och svullnaden i kotan förmodligen fanns där långt innan olyckan.
 
Han var som sagt seg och dessutom gick han inte bra i hoppningen, han var seg även där och vi fick några stopp på tävlingarna, vilket vi aldrig fått varken före eller efter...
Så jag tror faktiskt att han fick inflammationen innan men att det krävdes en svullnad innan jag upptäckte det..
Han visade ju bara hälta vid böjprov och då är det ju inte så lätt att märka det, men nu känner jag han lite bättre och hoppas att jag märker det tidigare nästa gång..
Tappra lilla pälsen♥
 
Nu är det inte långt kvar tills vi flyttar! Om 8 dagar skriver vi på papper, betalar och får nycklarna till vårt eget hus=) Känns fortfarande ofattbart..
Just nu är det mycket att tänka på, ska man binda lånet eller ej, vilket försäkringsbolag ska man ha (tips mottages gärna), vilket elbolag ska man ha, hur ska stallet byggas, hur lång tid kommer det att ta mm mm....
Och så har min gamla trotjänare HolGeR gått och dött=( Köpte ett nytt batteri till han igår, då blev det lite liv i han men sen dog han igen...
Så frågan är om det är värt att lägga mer pengar på han eller om vi ska köpa oss en ny bil..
Typiskt nu när vi för första gången på 2 år verkligen behöver två bilar...
Men, det löser sig det med!
 
Det var väl allt för nu=) 
 
Ta hand om er!
 
om 8 dagar

Kommentarer:

1 Ullrika:

Vi har if och är görnöjda med dem (har ju haft några försäkringsärenden och de har varit görbra då)! Ang lånen så är det svårt, men... rörligt är historiskt det billigaste men vill ni vara säkra kan ni göra så korkat som vi; binda en del för att åtminstone ha lite hängslen om det skulle braka loss :/

Massaste lycka till i nya huset! Det är sååå häftigt att äga eget! - eller alltså, i vårt fall är det ju banken som äger det mesta men... typ :D

Kommentera här: