Min hästtransport

Så kom äntligen dagen, dagen jag fick åka och hämta min alldeles egna hästtransport=)

Dagen började med att jag åkte till kvarnen och köpte foder, sen till stallet och satte pållen i skrittmaskinen medans jag mockade och så, sen red jag han lite på utebanan, har var lite spänd och så men kändes fräsch=)

Sen kom mamma med spån ( bunkrar upp så inget tar slut när jag ligger och plaskar i havet) sen styrde vi Volvonosen mot söder!

När vi kört en ganska bra bit så betedde sig bilen märkligt och när vi stannade så rök det från däcket och luktade inte alls gott=\ Vi körde till närmsta bilverkstad, han gissade att det var bromsoket men hade inte tid att kolla på den men tyckte vi skulle åka till Volvo i Ystad (Bil Bengtsson) så det gjorde vi men inte heller dom hade tid men tipsade om en annan verkstad som vi aldrig hittade så vi tog en annan och dom hade tid, tack gode! Dom plockade bort däcket och smörjde så vi skulle komma hem iallafall..

Efter den avstickningen så var vi på väg igen!
Till slut var vi framme hos Österlens Hästtransport Center i Löderup=) Släpet jag hade bestämt mig för var i lite taskigt skick och vi kikade på en annan av samma modell fast ett år yngre och privatägd till skillnad från den andra som hade använts som uthyrningssläp.. Den var mycket finare och hade året runt-däck som var fina och kostade bara 3000:- mer.. Enda nackdelen var färgen, den var helvit jämfört med den andra som hade ett rött fint tak, men men, överlag var den mycket finare och mycket mer välskött=)

Så nu är vi på väg hem! Passerade just trafikplats Hjärnarp..
Skåne är ju underbart vackert och tom lite grönt, märks att det ligger mer söderut=)

När jag kommer hem är det väl dax att börja packa? Planet lyfter 08:00 imorgon ( tror jag)..

Slänger med några bilder från dagen, ta hand om er själva och varandra!

Kommentera här: