Dan före dan före Domedagen

Hallojsan!
 
Onsdag idag, det betyder att det är nerförsbacke mot helgen=)
Jag jobbar mån-fre denna veckan, ledig på lördag, då ska vi på glöggmys hos Madde och Nisse (om inte domedagen hinner före) och på söndag jobbar jag igen, 12-20:30... Borde det inte vara förbjudet att jobba så sent dagen före dopparedagen och dessutom en söndag?
I vanliga fall jobbar vi till 17:30 på söndagar... Jaja, fina pengar iallafall=)
 
Idag har Madde jobbat i Ullared, det är himla roligt tycker jag att ha henne tillbaka i bunkern även om det bara är en dag i veckan (eller en dag var tredje vecka som det varit hitills=)
 
Jag försöker motivera mig att sätta igång pälsen efter sin vintervila så jag har börjat kolla lite på tävlingar och det blir nog säsongspremiär antingen den 16:e februari i Falkenberg eller den 24:e i Kungsbacka... Kanske blir det bägge tävlingarna...? =)
Känner att jag vill komma igång tidigt nästa år för sen efter flytten och så så kanske det inte blir aktuellt på ett tag, då vill jag ha hunnit med lite tävlande iallafall=)
 
Nästa vecka ska jag börja rasta han lite och veckan efter det börjar jag rida honom igen, känner mig faktiskt ganska så peppad nu=)
Min martingal gick sönder för ett tag sen så nu har jag letat och letat efter en ny (har prövat att rida utan men då blir han en superstark giraff) och till slut så föll valet på en förbygel från HV Polo:
 
Otroligt hur svårt det ska vara att hitta en snygg martingal med snabbknäppe för sadelgjorden... Men denna blir nog bra=)
 
Nu ska vi snart gå och sova, god natt på er!

Kommentarer:

1 Emelie:

Jag köpte en dyon förbygel, och satte dit eget snabbknäppe ;)
Men den va riktigt snygg du ;D

Svar: Det kan man göra om man är lite händig=) Tack Emelie!
Julia

2 Ullrika:

Blidde änna rätt besviken när det inte var nån Maddah på jobbet idag! Jag hade ju längtat och sett fram emot att få ge en lite försenad födelsedagskram!

En helt annan grej: har du hittat nån kompis till honom till nya stallet? Hade väl varit mysigt med två pälsar :)

Kommentera här: