Sen sist

Jag har varit väldigt dålig på att uppdatera det senaste men har inte haft någon lust alls..

Men nu är jag här, redo att skriva igen=) Det var kanske bara en ledig dag som behövdes?

Idag har jag och Madde varit ute och ridit i det härliga höstvädret! Hon red Schackisen och jag lånade Saras fina Macke, det gick bättre idag än när vi red på stranden sist, hästarna var inte hemskt glada i det... Men idag var dom snälla och gick framåt=)

Jag har nog inte skrivit sen sistaste tävlingen i Nordhalland? Där gick det iallafall superbra=) I första klassen som var 1m så fick vi ett tråkigt nedslag och han kändes lite sådär, han drog lite för mycket innan hindrena och jag drog tillbaks så det blev väldigt orytmiskt alltihop så på framridningen till nästa klass (vår första 1, 10m) så tänkte jag att han skulle få lära sig den hårda vägen vad som händer om man inte bromsar upp innan hinderna så jag lät han rusa fram till hindret och han rev för att han kom för nära, men sen bromsade han upp och hoppade som tusan=) Så i den klassen var vi felfria och kom på en tredjeplats, endast slagen av ponnysarna=)





Särskilt kul att det gick så bra när det var första gången vi tävlade så högt och eftersom detta mycket troligt kan ha varit årets sista tävling=)

Imorgon går flyttlasset till Hoppcentrum! Ska bli skönt när det är gjort, jag hatar att vänta på saker, när jag väl bestämt mig så vill jag att det ska hända direkt... Nu har jag väntat en hel månad.. Jag lovar att återkomma ganska snart med hur vi har det i nya stallet och kanske även lite bilder, vem vet=)

Helgen som gick spenderades i Jönköping, det var mysigt=) Vi åkte om Hööks på vägen dit och jag shoppade ett nytt träns, nya tyglar (som var för korta) och en tröja.. Hade lätt kunnat spendera en månadslön där inne men fick hålla igen lite=)

På lördag kommer Ullisarna tillbaka till jobbet=) Ska bli roligt med lite nygammalt blod tillbaks i bunkern! Hon kanske inte är lika entusiastisk som jag? =)

På tal om jobbet så fyndade jag lite i tisdags=)
Dom toksänkte priserna på några utgående modeller och jag köpte en väderstation/väckarklocka från Philips, AJ260.. Den fick jag betala hela 49:- för (sänkt från 499:-)



Och så köpte jag en blåtandshögtalare från Creative, D100:



Nej, det var inget monsterljud i den men jag betalade bara 99:- (ord. pris 499:-)och den gör sig ganska fint i vår svarta bokhylla=)
Så kan det gå!
Kolla alltid med NetOnNet först=)

Nu har ni fått en liten uppdatering på vad som händer iallafall!

Kommentera här: