Angående helgen

Sista veckan på semestern är officiellt startad..

Idag har jag tvättat bilen, varit en snabbis i stallet, köpt Simons sista presenter i Varberg, hälsat på min största syster och druckit kaffe och provsmakat Rolands födelsedagstårta, jättegod=)
Väl hemma var det dags att ta tag i helgens disk, vi har verkligen diskvilat i helgen...
Startade en maskin tvätt också, vi fick jättefina handdukar av Daniel och Annelie i födelsadagspresent och de var ganska färgstarka så jag kör dom nu, tillsammans med liknande färger=)
Fick en jättefin badrumsmatta med, den ligger nu på golvet=) Då fick jag en anledning att dammsuga lite med...

Igår var jag i Skedala (Halmstad) och tävlade i regn och rusk, tusan sikket väder=/ Men Schackisen hade inte så ont av det, han hoppade och såg glad ut=) Han är världens bästa! I första klassen låg hinderna på 1m och i omhoppningen hade dom smugit in en Pullmangrav ( ett dike med ett hinder i) som jag inte alls var övertygad om att han skulle hoppa, men det gjorde han=) Och vi kom 3:a i den klassen! I nästa klass fick vi ett nerslag på hinder nummer fem, lite tråkigt men så är det... Över lag är jag väldigt nöjd med honom=) Jag tror att han blir ganska trött till andra klassen, får nog träna lite mer uthållighet och styrka med honom så han orkar vara på topp i två klasser=)

Lite bilder:







Simon var med och hjälpte mig, han är världens finaste=)

I lördags var vi hos Lotta och Lennart och åt jättegod mat och tårta=)

I fredags var Madde och Nisse här och åt taccos och vi spelade lite Alfapet och vi blev slagna av analfapeterna=/ Så nu är det träning som gäller=)

Till helgen ska vi låna farmor och farfars stuga tillsammans med Madde/Nisse och Sofie/Roland + barnen=) Ska bli jättemysigt, hoppas på bra väder så vi kan fiska och grilla med!

Ett litet musiktips:

Deportees har släppt en ny singel från sitt kommande album=) Underbart! Såg på Facebook att de släppt en ny låt så jag var tvungen att köpa den på iTunes, Islands & Shores heter den och så kommer även albumet att heta! Hörde den på P3 innan när jag stog och diskade, det var fint=)
Här har ni den:





Ett annat litet tips:

Det har kommit en säsong 2 av serien The Big C som jag tycker är en jäkligt bra och rörande serie, den handlar om en kvinna som fått cancer.. Den är både allvarlig, rolig och smart och så är det väldigt bra skådisar med, bl a Laura Linney och Oliver Platt, ett tips såhär när hösten närmar sig med stormsteg!

Ha det fint!

Kommentera här: