Ta tag i det

Tjo!!

Det känns som att jag äntligen är tillbaka på banan igen och det är väldigt skönt! I lördags när jag gick till jobbet så tänkte jag lite uppmuntrande för mig själv "för varje lördag som jag går till jobbet nu så blir det lite lite varmare och lite lite ljusare", då kändes det lite bättre för en stund=)

Min älskling har börjat jobba kvällsskiftet igen = 16-22, vilket suger. men skönt för han att få jobba lite iallafall=) Så igår när vi jobbade så himla synkat (jag 09:30-16 och han 16-22) så gick jag ett varv på Gekås... Kom ut med en soptuna till toaletten, en flaska Ajax och den fjärde och sista säsongen av OC=) Sen gick jag till Ica och handlade lite och sen hem till hjärtats tomma lägenhet och åt lite, diskade lite, sov lite, spelade lite Uncharted 2... Försökte underhålla mig så mycket som möjligt med andra ord=) Och när Simon kom hem så var han gossigast i stan=)

OC, säsong 4

Uncharted 2 Among Thieves

Idag har vi lagat lite mat=) Det blev Chili Con Carne med ris till, riktigt gott faktiskt.. Kan man misslyckas med den rätten? Sen kikade vi lite på OC och när han åkte och jobbade så åkte jag hem till mig och innanför dörren låg ett brev från CSN, kul! Dags att börja betala tillbaka tydligen... Enligt dom skulle jag betala drygt 1600:- var tredje månad, det ville inte jag så jag ringde upp dom och bad att få betala månadsvis och att jag ville ha det på autogiro, inga problem! Så nu när jag sagt upp mitt svindyra gymkort så passar det ju bra att jag börjar betala till CSN istället=) Skönt att veta vart mina pengar ska gå tycker jag....

Jag har betalat mina räkningar, bokat en Winnerbäck-biljett till Simon och köpt en tröja från utlandet... Spännande, första gången jag gör det=) Men jag blev så kär i den och om jag förstått det rätt och om inga andra avgifter tillkommer så kostade den bara 270kr inkl frakt, från USA=) Skulle inte förvåna mig om det kommer en tullavgift eller liknande som är minst dubbelt så dyr... Men det kan det vara värt, såhär ser den ut, min Guilty Smurf:


Beräknad leveranstid var 2-3 veckor=) (bild lånad från zerofriends.com)

Jag messade Anette häromdan och undrade om hoppträningen och hon sa att ridhuset var bottenfruset och att hon ridit två gånger på fem veckor så hon skulle höra av sig när de tinat upp igen=)

Känns skönt att ha fixat lite saker idag! Imorgon är jag också ledig, då ska jag försöka ragga upp en present till min bedårande systerdotter som fyller 4 år på torsdag och när S åkt till jobbet så åker jag till mamma och dinerar med henne och Håkan=)

Förresten, jag och Simon har tre små söta rådjur som tycker om att vistas på andra sidan vägen utanför hans tv-rumsfönster, jättemysigt=) Roland, Robert och Herbert heter dom=)

Låttips: Eller filmtips, kan man kalla det=) Igår såg jag slutet på Höstlegender som visades på Tv1000 Classic, det är en av mina absoluta filmfavoriter, dock ingen feel-goodfilm=) Men har ni inte sett den så gör det, här har ni en trailer:



Kommentera här: