Psykfall?

Min katt tog det här med Eart Hour väldigt seriöst, han är väldigt noga med att sladden till lampan i fönstret inte är ikopplad... Snart kommer han väl att få en elchock som heter duga..

Jag har sovit en timme eller så på soffan nu, sköönt=)
Wictor var störd idag... Han var jättesnäll typ första 20 minuterna, även galoppen var jättebra, men efter jag hade galopperat så var det som att trycka på en knapp och han blev helt dum... Särskilt i högervarvet krånglar han... Imorgon ska jag hoppa han iallafall, får väl se hur det går...

Vi hade vattenträning idag igen och jag lyckades faktiskt spola alla benen på han=) Jag la slangen jämte han och så tog jag en svamp först och svampade han på benen, när jag gjorde bakbenen så sparkade han efter mig men då blev jag arg och sen var han jättesnäll=)
"Oj, då har han ju iallafall lärt sig nåt idag!" var Maris kommentar på det hela=)

Jag fick tillbaka mitt psykologiprov idag, fick VG=) Så sjukt lättande! Och på tal om det, så nämnde jag för Nisse igår att det hade varit intressant att gå och prata med någon typ psykolog/terapeut, kommer aldrig ihåg skillnaden, och han tog detta på största allvar och har kollat upp vem man kan prata med=)
Haha, jag och Maria pratade om det igår nämligen, att även om man inte känner att man har några problem eller så så kan det vara intressant att prata med någon ändå, för att se vad dom kan gräva fram... Eller så kan det vara dumt, har man inte problem så kanske man får...?

På tal om problem (jag kanske snart får jobb på nyheterna? ;) så har Sally blivit lite aggressiv på äldre dagar... Guran sa i fredags att Gunnar blivit polisanmäld för att hon hade bitit någon som cyklat genom gården... Jag hade svårt att tro att Sally, världens snällaste hund, skulle ha bitit någon.. Men det har hon tydligen gjort, två gånger dessutom.. Jag tyckte det var konstigt att han hade blivit polisanmäld när hunden bor på gården och det gjorde inte personen i fråga som blivit biten, men det blev tydligen inget av det, mer än att han fick sätta upp en "Obehöriga äger ej tillträde"-skylt och en "Varning för hunden"...

Ja nu hade jag väl inte så mycket mer att tillägga.... Min sötaste katt ligger alldeles ihoprullad på kudden jämte mig=)

Låttips: En av de vackraste svenska låtarna, Nu Kan Du Få Mig Så Lätt med Håkan Hellström.. Eller Dom Uppe På Taken som jag och Maria kallade den när den var ny=) Det var förövrigt den första låten som jag tyckte om med han...

Kommentera här: