Tisdagen som var....

Tjillevippen!!!!

Det var oerhört motsträvigt som jag gjorde mig redo för skolan imorse, när jag kom ut ur duschen så ösregnade det ute och jag ville inget hellre än att krypas ner i sängen igen och lyssna på regnet mot fönstret... Och somna om...

Men, det var bara att le och se glad ut och bege mig neråt, hade svenska och engelska och när jag cyklade hem (om Hajen) så regnade det ordentligt och när jag väl var hemma så var jag dränkt fisk.... Pisseblöt!
Messade Kissten och undrade om vi skulle ta vår promenad en annan dag med stabilare väder, men hon svarade fel på den frågan...: "För mig spelar det ingen roll, jag får ändå gå med vovven=) Du får bestämma!!"

Så efter att jag ätit och slumrat till på soffan så kom Kirsten och lilla Lisa, hennes hund, och hälsade på... Vi fikade och pratade om hundar, skolan och jobbet, hade mycket att ta igen=)

Sen åkte vi ut till Getterön och gick en runda på ca 1 timme, vi klarade oss nästan från regnet, kom en skur, men det var bara uppfriskande=)
Skönt att komma ut lite...

 Havet såg riktigt mörkt och kallt ut     



 Lilla Lisa                                               Kirsten och stenarna


Mamma ringde innan och frågade om jag ville ha en matlåda... Ja tack=) Så hon var här och lämnade den för en stund sen och så fick jag några toscakakor, tack mamma!!!! Du är den bästaste mamman jag har=)

Åh, vet ni vad????
Jag blev så glad innan när jag lagt mig i soffan och skulle läsa tidningen och hade på tv:n i bakgrunden och får syn på Harald Treutiger... Harlad Treutiger!!! I tv-rutan!!!! Det var inte igår.... Han har nåt program som heter nåt i stil med Full bricka...? Ungefär som Bingolotto, fast mitt på dagen.... Underbart!


Imorgon ska jag ringa Torgny och få en lägesrapport på min bil... Hoppas den är klar snart!!
Har dock inte fått papperna av pappa än... Undrar om han har glömt av...?

Nästa tisdag har vi prov i svenskan på den grekiska mytologin, det kan mycket möjligt gå åt helvete... Jag har koll på själva historierna, men alla namn kan jag inte och absolut inte vem som är son/dotter till vem eller var dom bor... Men det är väl bara att läsa, läsa och läsa....


Jag missade att nämna en annan söt söderpojke igår, Jesper skulle såklart stå med=) Trodde inte jag behövde säga det, men det var tydligen inte så självklart som jag trodde....=) Han är ju den sötaste av dom alla och idag har jag lärt honom en ny funktion på min blogg ;)

Dagens Idolrapport: Killarnas tur idag och jag har två favoriter: Johan och Lars, har egentligen gillat dom sen första början... Johan hade dessutom bästaste låtvalet idag i form av When you were young, jag äälskar den låten!! Är dessutom grym på den på Guitar Hero=)

Vilket då leder mig till dagens låttips: Det blir ju då When you were young men inte med Johan utan med The Killers som ju är upphovsmännen till den fantastiska låten... Den ligger mig väldigt varmt om hjärtat, tror den kom när jag var inne i en känslig period och därför satte den sig extra djupt....


 When you were young

Nu ska jag gå och lägga mig!!!!

Ta hand om er!

Kommentarer:

1 mamsebams:

HAR du nån mer mamma nånstans i byrålådorna?

2 Bobby:

Ett spontantips angående den grekiska mytologin.

Gör ett släktträd av alla människorna, det brukar bli lättare när man ser det framför sig liksom!

Hoppas det går bra! Ska hålla tummarna!

Kramar

3 ullisar:

bobby är klok. lissen to hör!



ang promenaden så ser jag att ni gick på ställen jag ändå inte haft chans att hänga på. men det var väldans gulligt att du frågade :)

4 Julia:

Mamma: Nej, det kanske jag inte har... =)



Bobby: Tack Bobby, jag ska prova det!!



Ullisarna: Men om du hade gåtts med så hade vi ju förstås valt en mer "damvänlig" väg... ;)Eller menar du barnvagnen...?

5 ullisen:

hrmpfsptt

Kommentera här: