Vuxet?

Gick ett varv på stan idag och köpte en bok, "Där regnbågen slutar" av samma författarinna som till "PS I love you" som ju är en av de bästa böcker jag läst....



Och så köpte jag ett par vantar.... Jopp, ett par vantar=) Jag såg dom förra veckan, visade dom för Madde, hon sa bara att det är mitt i sommaren nu och då köper man inga vantar... Jo, det är ju nu det är rea på dom=) Jag blev förälskad och var tvungen att köpa dom idag, om tre månader är det ju dags att börja använda dom.... :) Men är det inte lite vuxet ändå att köpa ett par vantar mitt i sommarn bara för att det är rea...? Eller är det bara snålt? Har jag nämnt att dom är sjukt sköna....? =)

Jag längtar till kylan..... (döda inte mig;)

Igår när jag skulle sova så hade jag sån mensvärk att det tog hela tre timmar att somna, fy så underbart!!! Det enda som hjälpte lite var när jag låg och vickade på foten som ett annat bokstavsbarn och när katten låg på magen, men jag var tvungen att ligga i fosterställning för att stå ut....

En annan jobbig grej, nu när jag ändå är inne på klagomuren, raka ben, bikinilinje och armhålor!!!! Ja, det är ett stort minus på sommaren... Det är en förmån som vi singlar har annars, att vi kan låta det växa hej vilt, ja förutom armhålorna då förstås, de får man ju se efter året runt.... Men annars, nu på sommaren så får man ju raka benen var tredje dag om inte oftare och ska man visa sig på stranden så får man ju raka bikinilinjen minst lika ofta.... Phu...! Och epilator är änsålänge inget alternativ i den Dahlinska lägenheten!

Kommentarer:

1 amms:

min lilla sötnos, mamma känner igen sig just i vickafotengrejen och fosterställningen, det gör så djävla ont att få mens,men kan trösta dig med att det går över lite när du fått barn det är en bra anledning med barn, så till alla satans hår som växer ut överallt på kroppen.Det är inte alls kul med behåring som måste tuktas i tid och otid,dessvärre blir inte det bättre med barn eller ålder, men håll ut det finns värre saker i livet.

2 maddah:

tipps till oss som inte är singlar är att under mensveckan kan man gotta till det lite genom att låta håren frodas lite extra=)

3 ullrika:

det är inte vuxet girlie. bara snålt :)

men fina är dom! grattis!

4 Jenny:

haha livskris va kanske att ta i=)

Kommentera här: