Semester #1

Är inne på min första semester denna sommaren och har fått gjort en hel del=)
I lördags hade vi ju Halv Åtta hos oss! Linnéa, Joel, Madde och Nisse var här och åt och vi hade skitkul som vanligt=) Hoppas att dom var nöjda med maten, det sa dom iallafall men dom är ju väluppfostrade också så det vet man ju aldrig..
Av Joel fick vi iallafall en 9:a, enda han hade att klaga på var mjölken i desserten (som han själv hällde på när han egentligen skulle haft den i kaffet=)
 
Menyn såg ut såhär:
 
Förrätt: Ceviche med mango, avokado, gurka, räkor, koriander och limesaft.
 
Huvudrätt: Palms kycklingjärpar men soltorkad tomat, vitlök och bladpersilja i, till det hade vi ris, tomatsalsa och mangoraja.
 
Dessert: Vet ej vad den hette men det var iallafall digistivekex smulat i ett glas blandat med blåbärskesella, blåbär och högst upp hade vi glass blandat med blåbär.
 
Tack världens bästa ni för en grym kväll♥
 
I söndags när jag var uppe och släppte ut hästarna så mådde jag inge vidare så jag gick och la mig igen och sov till strax efter 12...=)
Sen var soffan min bästa vän hela dagen tills jag till slut orkade ta mig ut i stallet och rida..
Fick börja trava i söndags! Det var på en pigg och glad häst...
På torsdag ska vi ju på återbesök, magkänslan säger att det  blir en ny behandlingsperiod=/
Men, jag vet ju inte än...
 
Igår red jag direkt på morgonen, sen fixade jag stallet och efter det gick jag in och åt frukost, åkte sen till Tvååker och köpte spån och blommor på Granngården, sen till Bergendahls och handla mat och sen hem igen..
Passade på att sola mig lite väl hemma och sen planterade jag blommor och klippte gräset och sen började jag på målning av hallen. Målade taket en gång.. Är det det tråkigaste som finns eller?  Är seriöst trött på takmålning nu efter köket och toaletten och nu hallen...
 
Nyplanterade blommor
 
Nyklippt gräsmatta=)
 
När Simon kom hem från jobbet så gick luften ur mig och jag somnade på soffan=)
Vi såg det sista avsnitten av Game of Thrones på kvällen och jag vet inte om jag missade något men jag är inte alls så upprörd som alla andra, tycker att det var en kass säsongsavslutning. Känns inte ens jobbigt att det dröjer 10 månader innan jag får se det igen.. Hela denna säsongen har känts som en transportsträcka, som att dom inte vet själva vad som ska hända...
 
Idag har jag ridit, fixat stallet, målat taket en gång till, påbörjat målning av väggarna och sen åkte jag och mamma till Trönninge och firade in sommarlovet med barnen=) Det bjöds både på lunch och fika och faktiskt sol=)
 
Mosters minsta♥ berättar om sina jordgubbar=)
 
Jag och alla barnen♥
 
Sommarlovstårtan var fantastisk
 
 
Minns fortfarande den fantastiska känslan när man gick på sommarlov och det kändes som att man skulle vara ledig i en evighet=)
 
Här kommer lite bilder som avslut:
 
En fantastisk sommarmorgon gör sig inte lika bra på bild som i verkligheten
 
 
 
Förebild på hallen
 
Sveriges fulaste golv?
 
 
Från morgonens ridtur
 
Här har jag målat halva väggen, syns inte så mycket kanske men det syns i verkligheten=)
 
Slänger med ett låttips också, My Boys med Friska Viljor:
 
 
 
Puss&Kram♥

Kommentera här: