Ett stort steg

Hej igen!
 
Det har hänt en stor grej sen sist! Maj har börjat sova i sin egna säng=) Hon är så himla duktig! Plötsligt bara funkade det och sen dess ( ca 2-3 veckor sen) har hon sovit där varenda natt och hela natten=)
Jag veet att det är skittråkigt att läsa om hur små barn sover men i vår lilla familj är det en stoor grej eftersom hon aldrig ens kunnat ta en powernap på egen hand... Så nu har vi fått lite mer frihet=) T ex kan jag sitta och skriva detta medans hon ligger i sin säng och sover en stund♥
 
Såhär glad kan man vara när man sovit hela natten i sin egna säng♥
 
 
Sen sist har det väl hänt en del annat också.. Vi har t ex gjort iordning rummet som var tänkt till Maj till vårat sovrum istället och så har vi flyttat upp kontoret till gamla sovrummet och det rummet kommer att bli Majs rum, då hamnar vi på samma våningsplan vilket känns tryggt och praktiskt=)
Vi hade ju målat det rummet vitt men nu har vi även satt upp en fondtapet och lagt nytt golv:
 
 
 
 
Såhär såg rummet ut innan vi flyttade hit, supermysigt=)
 
Nu ska vi bara få upp lite grejer på väggarna också!
 
Nu håller vi på att riva tapet i Majs blivande rum, måste älska strukturtapet.....
 
 
 
 
 
 
 
Det blir nog bra när det blir färdigt=)
 
Förra helgen hade vi Challange med jobbet, typ traditionsenligt hemma hos Mapster! Vi som ville spelade paintball, sen gick vi poängpromenad och åt god mat=) Schemat var så späckat så jag hann inte prata så mycket med mina kollegor som jag hade önskat men det var roligt iallafall.. Världssämst på paintball är jag ju men det är skönt att känna att man lever, blev skjuten en gång i huvudet och en gång i ryggen...
 
Jag och Schackis har terrängtränat sen sist och det gick jättebra=) Han känns väldigt fräsch och har nog smält mycket sen förra året. Han hoppade allt utan att tveka och verkade trivas allmänt bra på terrängbanan♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag har anmält mig till två tävlingar nu, hopptävlingar. Den ena är den 10/7 i Hylte och den andra är i Varberg, på Varberg Summer Horse Show=) Där ska jag hoppa två dagar, den 25-26/7..
 
Förra veckan var tandläkaren här och kollade på Schackis tänder och vaccinerade honom. Hans tänder var det inget fel på iallafall, skönt att veta!
 
 
 
 
 
Han fick lugnande och blev supertrött=)
 
På fredag är det midsommar ju och då ska vi till Madde och Nisse, det ska bli himla mys♥
 
Förresten så skrev jag ju om vår ac i bilen sist, den var ju inne på verkstad och blev felsökt.. De ringde och sa att kompressorn var dålig och det skulle gå på ca 11.000:- att byta den.. Vi funderar på det sa jag och så hämtade vi hem den med en fortsatt kass ac.
Jag kollade med Mappe och han tog sig an den och det slutade med att det fungerar utmärkt nu och jag fick betala 2500:-
Kanske inte lämnar bilen på den verkstaden igen...
 
Nästan hela familjen hälsade på Kerstin för ett par veckor sen♥ Det är alltför sällan vi får ihop det nuför tiden men när det väl händer så är det som om tiden stått stilla, det är alltid samma goa Kerstin man får träffa.. Hon har funnits med i mitt och mina systrars liv sen vi föddes, hon och Sven som tyvärr gick bort alldeles för tidigt♥ De bodde på en stor bondgård i Vessigebro och det var ju rena drömmen att vara där när man var liten=)
 
 
 
 
 
 
♥♥♥
 
Nu orkar jag inte skriva mer så här kommer lite bilder och ett låttips som vanligt=)
 
 
 
Linnéa fixade snacks till skräckfilmsaftonen, det räckte hela kvällen  kan man säga=)
 
Simons examensbukett
 
Trött pälskling
 
 
Fyndade ett hörnskåp på loppis i onsdags=)
 
Och dääär orkar jag inte bråka med datorn längre så det blir inga fler bilder...
 
Låten då, det får blir The Highwaymen med American Remains, lite country såhär en måndag är aldrig fel=)
 
 
Ta hand om varandra♥

Kommentera här: